Schoolgids

European Parliament Ambassador School (EPAS)

De KSG is een gecertificeerde EPAS-school. Het European Parliament Ambassador School programma is speciaal ontwikkeld voor het voortgezet onderwijs en heeft als doel om je kennis te laten maken met de politiek. Jij bent immers de toekomstige stemmer. Je leert hoe de Europese democratie werkt, ontwikkelt vaardigheden met betrekking tot Europees burgerschap en de toekomst van Europa.

Lesmateriaal

Het lesmateriaal wordt gratis verstrekt en bevat modules waarmee deelnemende scholieren actief aan de slag kunnen. De modules voldoen aan de Europese en Internationale Oriëntatie richtlijnen (EIO).

Een Europees netwerk van scholen

Via het netwerk van EPAS-scholen kunnen scholen nationale en Europese samenwerkingsverbanden aangaan. Dit gebeurt door het uitwisselen van activiteiten en lesmateriaal via een website die alleen toegankelijk is voor de deelnemende scholen.